لوسیون تقویت مو و ابرو رزماری

لوسیون تقویت مو و ابرو رزماری

افشره رزماری با تحریک محل ریزش مو، اثرات قابل توجهی در مقایسه با سایر داروها دارد و منجر به افزایش تراکم و رشد و تقویت مو و ابرو می‌شود.
لوسیون رزماری الیس در مقایسه با سایر محلول‌های رزماری مشابه در بازار، علاوه بر 3 ماده موثره مشترک (آویشن شیرازی، مورد و رزماری)، سه ماده موثره دیگر که شامل اسانس سیر(با دارا بودن لسیتین فولیکول که مو را حجیم و پرپشت می‌کند)، اسانس رازیانه(جهت جلوگیری از ریزش موی الگوی آندروژنیک و همینطور به علت سنگین بودن، باعث کنترل بوی محصول می‌شود) وعصاره گزنه (برای تحریک رویش مو و کنترل چربی اسکالپ) می‌شود را نیز دارا است.
باید متذکر شد با توجه به اینکه سطح پوست بدن چربی دوست می‌باشد، این لوسیون با خاصیت چرب بودن به نسبت سایر محلول‌ها، ماندگاری و نفوذ بهتری در سطح پوست داشته و تاثیر فراورده را بسیار بیشتر می‌کند.

قطره ۳۰ میلی لیتری به همراه قطره چکان

حاوی اسانس رزماری (Rosmarinus officinalis)، اسانس مورد(Myrtuslcommunis)، اسانس آویشن شیرازی(Zataria multiflora)، اسانس سیر(Allium sativum) و عصاره گزنه(Extract of Urtical diocica)

شامل ۱ و ۸ سینئول (اکالیپتول)، آلفاپینن، بتا کاریوفیلن، لینالو، لیمونن و…

موارد مصرف:

تقویت کننده موی سر و ابرو و جلوگیری از ریزش آن
کمک به درمان شوره سر

طرز مصرف:

برای تقویت موی سر و جلوگیری از ریزش آن، صبح و شب هر بار به مدت حداقل ۲ دقیقه ۱۵ تا ۲۰ قطره برای آقایان و ۲۵ تا ۳۰ قطره برای خانم‌ها از لوسیون رزماری را با نوک انگشتان روی ناحیه مورد نظر ماساژ دهید.

برای تقویت ابرو و جلوگیری از ریزش آن، صبح و شب هربار به مدت حداقل ۲ دقیقه ؛ ۱ تا ۳ قطره از لوسیون رزماری را با نوک انگشتان روی ابروها بمالید (نیاز به ماساژ‌ نیست).

برای درمان شوره سر کف سر را به میزان مورد نیاز از لوسیون آغشته نموده و به آرامی ماساژ دهید.

اثرات:

لوسیون رزماری الیس، تقویت کننده مو و ابرو و جلوگیری از ریزش آن است، به طوری که ترپن و ترپنوئیدهای موجود در رزماری باعث باز شدن عروق، بهبود گردش خون محیطی و تغذیه بهتر فولیکول مو می‌شوند.

در انسان مصرف موضعی اسانس رزماری گردش خون را بهبود می‌بخشد که به علت اثرات مشخص تحریکی روی پوست است.

اسانس آویشن به علت دارا بودن تیمول و کاروکرول به عنوان ضد شوره استفاده شده و همچنین موجب تحریک رویشو تقویت مو و جلوگیری از ریزش آن می‌شود.

اسانس سیر به علت دارا بودن ماده لیستین باعث حجیم شدن و پرپشت شدن موها می‌گردد موها را صاف و براق می‌کن و به موها انرژی و شادابی می‌بخشد. سیر به عنوان یک آنتی اکسیدان با خنثی نمودن رادیکال‌های آزاد اکسیژن که برای موها مضر هستند،‌ موجب محافظت از سلول‌ها می‌شود. لذا در مراقبت از پوست و مو از سیر برای ترمیم موهای آسیب دیده و کاهش ریزش مو استفاده می‌شود.

عصاره گزنه حاوی کاروتنوئیدها و املاحی چون پتاسیم و کلسیم می‌باشد که موجب تحریک رویش و تقویت مو و کنترل چربی اسکالپ و جلوگیری از ریزش مو می‌گردد.

موارد منع مصرف:

دوران بارداری، مبتلایان به فشار خون بالا و سردردهای میگرنی
احتمال حساسیت پوستی در مصرف بیش از حد این فرآورده و یا در افراد حساس وجود دارد.
این لوسیون خوراکی نیست.

نکات:

لوسیون تقویت کننده مو و ابرو رزماری را از دید و دسترس اطفا ل دور نگه دارید.

بلافاصله پس از مصرف لوسیون رزماری، در شیشه را محکم ببندید و دور از نور، در دمای ۳۰-۱۵ درجه سانتیگراد نگهداری نمایید.

بعد از ۵-۴ هفته استفاده درست و منظم معمولا قطع ریزش مو مشخص می‌شود و با ادامه مصرف رشد موهای جدید تحریک خواهد شد.

لوسیون رزماری موجب ضخیم شدن موهای کرکی و نازک می‌شود.

از تماس لوسیون رزماری با چشم خودداری شود در صورت تماس این لوسیون با چشم و بروز سوزش چشم و ریزش اشک؛ ابتدا در حالیکه پلک‌ها بسته اند با یک پارچه تمیز یا پنبه آغشته به روغن زیتون یا روغن کنجد با دقت روی پلک‌ها و اطراف چشم را تمیز نمایید سپس حداقل به مدت ۱۵ دقیقه چشم را با اب سالم بشویید.

حداقل تا ۲ ساعت بعد از مصرف لوسیون رزماری از شستن محل خودداری نمایید تا جذب فراورده به خوبی صورت گیرد.

ازتحت فشار قرار دادن موها(مانند بستن با کش، تل گیره سر و وسایلی از این قبیل) و استفاده از وسایل خشک کن و سشوار در طول دوره مصرف خودداری نمایید.

درصورت بروز حساسیت پوستی با پزشک یا داروساز مشورت نمایید.