اسانس گل سرخ

اسانس گل سرخ

نام گیاه شناسی Rosa damascene

قسمت های مورد استفاده گیاه: گلها

روش استخراج: استخراج  به صورت تقطیر با بخارآب می باشد.

رایحه: غنی ، گرم، بوی تند گل و عطر قوی گل

نحوه استخراج:

روغن سرخ با استفاده از گلبرگ گل سرخ استخراج می شود. روغن گل سرخ مایعی زرد یا زرد کم رنگ  است. گل ها صبح برداشت می شوند و بهتر است تا قبل از طلوع آفتاب تقطیر شوند..

ترکیبات شیمیایی: ترکیبات شیمیایی اسانس گل سرخ عمدتا شامل اقلام زیر است:

citronellol, geraniol, nerol, linalool, phenyl ethyl alcohol, farnesol, stearoptene, a-pinene, ß-pinene, a-terpinene, limonene, p-cymene, camphene, ß-caryophyllene, neral, citronellyl acetate ,geranyl acetate.

خواص روغن گل سرخ:

روغن گل سرخ را می توان در کنار داروهای گیاهی یا سنتی و آروماتراپی استفاده کرد. همچنین در معاجه برخی بیماری ها و فیزیولوژی استفاده می شود. این روغن دارای بسیاری از کاربردهای دیگر مانند نرم کننده پوست و همچنین در لوازم آرایشی مختلف مانند کرم ها، لوسیون ها، صابون ها و روغن های زیبایی می باشد. برای قلب و دستگاه گوارش مفید است. وبه ویژه برای خواص درمانی ضدعفونی کننده آن، می تواند به عنوان یک عامل نیروبخش و مقوی برای قلب، کبد، معده و رحم استفاده شود. روغن گل سرخ را می توان به عنوان دارویی برای زنان مبتلا به مشکلات قاعدگی استفاده کرد. همچنین می تواند برای درمان اگزما، استرس و مشکلات عاطفی، مشکلات روحی، افسردگی، خشم و ترس استفاده شود.