اسانس لاواند

اسانس لاواند

نام گیاه شناسی lavandula officinalis

روش معمول استخراج:  با استفاده تقطیر بخارآب

قطعات مورد استفاده: برگ و گل / جوانه

رایحه : بوی شیرین و مخصوص لاواند(اسطوخودوس)

ترکیبات  شیمیایی:

این اسانس شامل لینالیل استات، لینالول، (Z) -B-ocimene، لانودولیل استات، ترپینن 4-ol، B-caryophyllene، (E) -B-farnesene، (E) -B-ocimene و 3-octanyl استات است.

خواص روغن اسطوخودوس:

روغن اسطوخودوس روغن معطری است که یک رایحه خوب و سلیس دارد. به طور کلی برای ماساژ دادن به عنوان  عامل کمک کننده برای استراحت، مبارزه با استرس و راحتی خواب استفاده می شود. روغن اسطوخودوس دارای خواص ضد باکتریایی است و برای نگهداری در کیت کمک درمانی استفاده می شود. به راحتی می توان آن را رقیق کرد و رقیق شده آن از امن ترین هاست. روغن اسطوخودوس  برای ترمیم خراشها و بریدگی های  جزئی استفاده می شود.

موارد استفاده از روغن اسطوخودوس:

این روغن نقش مهمی در درمان یا بهبود عارضه هایی چون آلرژی ها، آکنه، اضطراب، آسم، سوختگی، آبله مرغان، کبودی، التهابات پوستی،اختلال قاعدگی، کولیک، بریدگی ها ،التهاب مثانه ، افسردگی، دافع حشرات، خارش،  کنترل فشار خون ، نیش حشرات، آسیب شنوایی، استفراغ، سردرد، درد زایمان، روماتیسم، کمر درد، میگرن، چربی پوست، زخم، در رفتگی یا ضرب دیدگی استخوان، استرس وکشیده گی عضلات دارد.

بهترین ترکیب ها با روغن اسطوخودوس:  مرکبات، نعناع وکاج

موارد احتیاط: قبل از استفاده از این روغن  باید حساسیت پوستی آن برای بیمار مورد آزمایش قرار گیرد (انجام آزمایش بر روی پاها توصیه می شود). استفاده بیش از حد از این روغن می تواند منجر به حساسیت پوست شود. از تماس مستقیم آن با گوش، بینی،چشم اجتناب گردد.